מפחדים לקנות דירה? אל דאגה, אתם מוגנים!

תוכן עניינים

הרבה מאוד אנשים נפגעו מתרמיות בנושאי עסקאות נדל"ן.
אז אם גם אתם חוששים לקנות דירה או למכור בית, אתם לא לבד!

דיני מקרקעין אינם פשוטים כלל וישנם אנשים החוששים מאוד מביצוע עסקאות נדלן ונמנעים מלקנות או למכור נכס בגלל החשש…
לשם כך אנו ב'שאובי משרד עורכי דין' עוסקים במיוחד בתחום הזה של דיני מקרקעין, שומרים עליכם מוגנים ועוזרים לכם לבצע מכירה במהירות, בקלות ובנוחות
הן בצד המוכר והן בצד הקונה.

אז מהם השלבים ואיך אנו עוזרים לכם?
קודם נתחיל בבדיקת הנקודות הקריטיות וניקח על עצמנו את הנושא של בדיקת הנכס מכל ההיבטים שלו כפי שנפרט להלן:

1. לגבי תשלומי מס, נדאג שלא תשלמו אגורה נוספת חוץ ממה שאתם באמת מחויבים, כך שתוכלו להיות רגועים שכל העסקה על כל התהליכים שלה יתנהלו באופן הכי נכון והכי הוגן.

2. אם מדובר בדירה יד שנייה, אנו בודקים היטב מי הבעלים של הנכס והאם יש לו את הזכות למכור את הנכס…
בנוסף, נבדוק האם המסמכים של מוכר הנכס הינם נכונים לגמרי. האם יש טאבו על הדירה או על הנכס והאם הוא רשום על שמו של המוכר?
זה אומר שנבדוק האם המוכר הוא אכן הבעלים האמיתי של הנכס והאם הוא רשאי למכור את אותו נכס.
(אכן היו בעבר כמה וכמה מקרים אשר בהם מכר אדם נכס כלשהו שכלל לא היה שלו. רק לאחר שהנכס נמכר הגיעו בעלי הנכס האמתיים בכדי לדרוש את זכויותיהם על הנכסים הללו שנמכרו מבלי ידיעתם). אנו מעניקים את ההגנה המלאה מפני רמאות מן הסוג הזה.

3. כל עסקת נדל"ן מורכבת משלל מיסים אותם נדרשים לשלם שני הצדדים. הן הצד המוכר והן הצד הקונה. ישנו מס השבח שהוא מעין תשלום של מס הכנסה של דיני מקרקעין אשר מוטל על המוכר של הנכס. הוא אמור לשלם מס על הסכום אותו הרוויח בזכות מכירת הנכס.

ישנו גם מס רכישה אשר הוא מוטל על הקונה של הנכס. מס רכישה משתנה בהתאם לסוג הנכס הנרכש.

כדאי וחשוב לדעת כי בדיני מקרקעין ישנם סייגים שונים אשר נועדו לאפשר גם לקבוצות חלשות באוכלוסייה – לרכוש לעצמם דירה. כך לדוגמא – רכישה של דירה ראשונה או נכים אשר רוכשים דירה יוכלו ליהנות מנקודות זכות בתשלום המס כאשר למעשה עורך הדין לדיני מקרקעין הוא זה שאמור לסייע להם לאתר את הנקודות שיזכו את הלקוחות בפטור מלא או לפחות פטור חלקי מתשלומי המיסים הללו.

4. מה עם בעיות בתכנון או בבנייה של הנכס?

תפקיד נוסף וחשוב מעין כמותו אשר מוטל אף הוא על כתפינו הוא זיהוי ובדיקה יסודית של הנכס וזאת בכדי לבדוק ולוודא את כל הנושא של תכנון ובנייה של המבנה. קורה לא פעם ולא פעמיים שלקוחות רוכשים נכס ורק לאחר מכן הם מגלים כי ישנן בעיות שונות אשר נובעות בעקבות ליקויי בנייה או חריגות בנייה. הבעיות הללו דורשות בדרך כלל טיפול מהיר ומידי. 

5. דירה שיש לה צו הריסה:

ישנם מקרים שונים אשר בהם רק לאחר רכישה של הנכס עשוי הקונה לגלות כי על הנכס שקנה ישנו צו הריסה. גם במקרים כאלו אנו נותנים מענה, אך האמת היא שנעלה על הבעיה הרבה לפני שתחתמו על חוזה ותרכשו את הדירה הבעייתית. כך שמלכתחילה לא תיכנסו לבוץ הזה.

כשבוחרים עורך דין חשוב לזכור כי כאשר מדובר ברכישת נכס, עומדים על כף המאזניים סכומי כסף גבוהים מאוד.
בדרך כלל האדם הממוצע לא יבצע יותר מעסקת נדל"ן אחת בחייו. (למען הדיוק, כל אחד יבצע על פי רוב – בין עסקה אחת עד למקסימום של שלושה עסקאות נדל"ן במשך חייו)
האדם מן היישוב לא תמיד מכיר ולא תמיד יודע על מה בדיוק מדובר. החוקים הרבים וסעיפי הסעיפים אשר מרכיבים את כל הנושא של רכישות נדל"ן דורשים ידע ומקצועיות.
הנושא של קנייה או מכירה של נדל"ן הינו נושא מורכב וסבוך מאין כמותו. כך שכמעט ולא מצוי שהאזרח הרגיל מן השורה יהיה בקי בכל הנושאים אשר מרכיבים את נושא הרכש בעסקי נדל"ן.

אסור לוותר על הליווי המקצועי, כי לאחר המכירה אם יתגלו בעיות שונות, לא באמת יהיה מה לעשות בכדי להציל את הכסף.

על כן, כאשר אנחנו עומדים בפני עסקה כזו אנו חייבים לבחור עורך דין מקרקעין מקצועי שנוכל לסמוך עליו ונהיה בטוחים כי כל העסקה תתנהל באופן הכי טוב והכי נכון ובטוח עבורנו.